Gratis T-shirt en inschrijving voor snelle aanmelders Utrechtse Marathon

De Utrecht Science Park Marathon wordt komend jaar voor de tweede keer gehouden. (Foto: Anita Riemersma)

Altijd al mee willen doen met een marathon? Geef je dan op voor de tweede editie van de Utrecht Science Park Marathon op 20 maart 2016. De Universiteit Utrecht geeft namelijk vanwege haar 380-jarig bestaan 380 startbewijzen weg aan medewerkers en studenten die zich snel inschrijven. Zij krijgen ook een gratis T-shirt van het evenement.

De Utrecht Science Park Marathon wordt voor de tweede keer gehouden. De route van de marathon start op de Cambridgelaan en loopt via het centrum van Utrecht en de gemeente Bunnik weer terug naar De Uithof. Er zijn verschillende afstanden om uit te kiezen: 5km, 10km, de halve- of hele marathon. Nieuw dit jaar is de estafette TeamUp, waarbij je samen met je team van vier personen elk ongeveer 10 km loopt.

Speciaal voor medewerkers en studenten geeft de UU 380 startbewijzen weg. Hiermee bespaar je 10 tot 43 euro inschrijfkosten. Daarnaast krijgen deze 380 deelnemers ook nog eens een gratis evenementshirt. Deze actie is onderdeel van de activiteiten rond het 76ste lustrum van de Universiteit. Er zijn al ongeveer 100 aanmeldingen voor deze actie. Wil je ook meedoen met één van de afstanden? Schrijf je dan hier in.

Heb je nog weinig ervaring met lopen of wil je je juist extra goed voorbereiden? Geef je dan op voor de speciale looptrainingen van Olympos. Vanaf de eerste week van januari tot aan de start van de marathon in maart word jij één keer per week onder begeleiding van een professionele trainer klaargestoomd. De looptrainingen hebben de volgende drie niveaus: tot 5km, 5 en 10km en een ervaren groep voor de halve- of hele marathon.

Voor meer informatie en de inschrijving voor de USP-looptraining ga je naar de website van Olympos. Als je in het bezit bent van een Olympas zijn de trainingen gratis. Ben je dat niet dan kost het eenmalig 66 euro.

Tags: marathon | lustrum