Haagse student fraudeert, vijf tentamens ongeldig

De Haagse Hogeschool wil een student van school sturen die vijf tentamens heeft ontvreemd en op zijn usb-stick heeft gezet. De tentamens zijn ongeldig verklaard en moeten door alle deelnemers worden overgedaan.

Volgens een woordvoerder van de hogeschool is onduidelijk in hoeverre de student de vijf tentamens van de opleiding maatschappelijk werk & dienstverlening onder zijn medestudenten heeft verspreid. De hogeschool neemt het zekere voor het onzekere en heeft alle tentamens waarbij fraude is gepleegd ongeldig verklaard. Hoeveel studenten precies door de maatregel worden getroffen is nog niet bekend.

Tegen de student maatschappelijk werk & dienstverlening zal aangifte worden gedaan. Hoe de tentamens precies in zijn bezit kwamen wordt nog uitgezocht. De beveiliging van de opslag van de tentamens is inmiddels aangescherpt, aldus de Haagse Hogeschool.