Herkansing voor ‘plagiërende’ rechtenstudenten

De honderdvijftig rechtenstudenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam die vorige week werden beschuldigd van plagiaat, mogen hun deelopdracht overdoen.

Voor het vak ondernemingsrecht moesten zo’n vierhonderd studenten een overnamecontract opstellen tussen twee BV’s. Honderdvijftig van hen hadden daarvoor standaardcontracten van internet gebruikt. Ze deden in hun ogen niets verkeerd omdat advocaten en notarissen in de praktijk op dezelfde manier te werk gaan.

De examencommissie zou de kwestie snel onderzoeken en heeft nu besloten dat de studenten een herkansing verdienen, meldt Erasmus Magazine. Uit de opdracht zou onvoldoende zijn gebleken dat ze geen gebruik mochten maken van standaardcontracten.