IBB-studentenhuis wint reis naar Noorwegen met eerste plek in ecobattle

De Duurzame Doerakken krijgen als winnaar een treinreis door Noorwegen. Op het reisprogramma staat onder andere een bezoek aan de Buer Gletsjer, die snel smelt door voortschrijdende klimaatverandering.

Studentenhuis ‘De Duurzame Doerakken’ heeft vrijdag de duurzaamheidswedstrijd The Eco Crazy 88 gewonnen. De bewoners winnen een reis naar Noorwegen.

De afgelopen tien weken haalden De Duurzame Doerakken de meeste punten in een battle waarin studentenhuizen duurzame opdrachten moesten uitvoeren. Afgelopen vrijdag kregen zij hun prijs uitgereikt.

De studentenhuizen publiceerden gedurende de battle allerlei ideeën en tips om energie te besparen op Facebook. Zo hakten De Duurzame Doerakken ijs uit hun vriezer om hun biertjes koud te houden.

Als tweede eindigden de The Eco Crazy Girls, vier bewoonsters van een huis in het Cambridge-complex in De Uithof. Zij mogen als prijs een nacht slapen met schapen op een duurzaam vakantieverblijf.

The Eco Crazy 88 is een initiatief van Jongeren Milieu Actief, de jongerenvereniging van Milieudefensie, en de Natuur en Milieufederatie Utrecht. Met de actie willen zij jongeren meer bewust maken van energiebesparing.