Kamers in nieuw SSH-complex Johanna nu geopend voor inschrijving

Het ontwerp van architectenbureau Onix is geïnspireerd door de vorm van wolken en moet licht, lucht en uitzicht bieden.

Studenten en aankomenden studenten kunnen zich de komende twee weken aanmelden voor een kamer of zelfstandige studio in het nieuwe studentencomplex Johanna. De 655 woningen tellende studentenflat kan vanaf eind augustus bewoond worden.

Een kleine anderhalf jaar na het slaan van de eerste paal is Johanna zo goed als af. Studenten kunnen deze zomer hun intrek nemen in het nieuwe studentencomplex aan de Bisschopsteeg in De Uithof.

Het compex biedt ruimte aan 381 kamers met gedeeld voorzieningen en 274 zelfstandige studio's. Vandaag maakte de SSH bekend dat studenten en aankomende studenten zich tot 19 mei kunnen inschrijven voor deze woningen. Toewijzing gebeurt op basis van de SSH-inschrijfduur.

Bij de ingang van het complex komt een wasserette, studieplekken en waarschijnlijk een koffiebar, meldt de SSH. Ook biedt de SSH studenten de mogelijkheid om een auto te lenen via een autodeelsysteem. Daarvoor worden deelauto's voor het gebouw gezet.

Tags: ssh | de johanna