Opnieuw incident in Leiden

Lid Minerva belandt in ziekenhuis na geweld

Universiteit Leiden
Foto Flick / Marcel van den Berg

Het geweld zou begin november hebben plaatsgevonden en twee dagen later belandde de student in het ziekenhuis. Volgens De Telegraaf heeft het slachtoffer “mogelijk” zijn milt gescheurd.

Er komt een onderzoek naar het voorval, schrijft de krant op grond van een intern bericht van de Leidse vereniging. Alle aanwezigen bij het geweld zijn voorlopig geschorst, inclusief een bestuurslid.

Niet voldoende
“Het heeft ons doen beseffen dat de stappen die we hebben gezet voor een interne cultuurverandering helaas niet voldoende zijn geweest”, reageert de vereniging tegenover RTL Nieuws.

Studentenverenigingen komen vaker wegens wangedrag in het nieuws. Vorig jaar zou een student in de sociëteit van Minerva buiten westen zijn gewurgd. Ook werd vorig jaar een bestuurslid van Minerva geschorst wegens geweld. Bij een roeivereniging, verbonden aan Minerva, ging het eveneens mis.