Linda de Mol zoekt slimme studenten

Studenten spelen een grote rol in de nieuwe kennisquiz Weet ik veel van presentator Linda de Mol. De quiz is vanaf maart op RTL 4 te zien.

In Weet ik veel moeten drie bekende Nederlanders zo veel mogelijk kennisvragen goed beantwoorden. De studenten in de zaal hebben dezelfde opdracht. Uiteindelijk blijven de beste BN’er en beste student over. Die moeten samenwerken om de vragen in de finale te beantwoorden. Volgens RTL is het programma "een mix van De Slimste en de IQ Test".

Gespeeld wordt om een geldbedrag waarvan de hoogte nog niet bekend gemaakt mag worden. De BN’er speelt voor een goed doel, de student krijgt een nog nader te bepalen percentage van het prijsbedrag mee naar huis. “Het gaat om een bedrag waar je U tegen zegt”, zegt een productiemedewerker van het programma. “Het is een bedrag dat je normaal niet op één avond verdient.”

Voor het spelprogramma van Talpa worden nog studenten gezocht. Er worden negen opnames gemaakt; acht worden uitgezonden. De opnames zijn tussen 5 februari en 10 maart in Studio Baarn. Hoeveel tijd studenten kwijt zijn aan één opname is nog niet duidelijk. Uitzendingen duren ongeveer 75 minuten en worden zaterdag op primetime vertoond. De eerste aflevering staat gepland voor begin maart.

Wie mee wil doen aan de quiz kan een mailtje sturen naar kennisquiz@talpa.tv.