Lokstudent vangt boeven voor politie

In Tilburg heeft de politie een ‘lokstudent’ ingezet in de strijd tegen straatrovers. Twee 15-jarige jongens zijn opgepakt.

De politie liet een jonge politieagent in burger door Tilburg fietsen met een populaire koptelefoon van het merk Beats By Dr. Dre op zijn hoofd. Hij moest de straatrovers lokken. Dat lukte. Een passerende fietser trok de koptelefoon van zijn hoofd. Volgens de politie kosten de koptelefoons tussen de 200 en 450 euro en zijn ze een geliefde buit voor straatrovers.

Later op de avond werden twee jongens aangehouden. Ze hadden de koptelefoon in hun bezit. De politie kan nog niet zeggen of de verdachten ook bij andere berovingen betrokken zijn. Er zouden nog meer arrestaties kunnen volgen.

Districtschef Peter Verschuur van de Tilburgse politie is blij met dit succes en gaat vaker lokstudenten inzetten. “Ik hoop dat jongeren het wel uit hun hoofd laten om straatroven te plegen. Hun slachtoffer zou namelijk zomaar een politieagent in burger kunnen zijn.”