Maak kennis met DUB in de UB Binnenstad

Voor de derde keer gaat de redactie van DUB on Tour. Het idee is dat studenten en medewerkers een dag lang kennis kunnen maken met de DUB-redacteuren. Deze keer gaan we op bezoek bij de Faculteit Geesteswetenschappen.

De redactie zoekt deze dag contact met de lezer. Wij willen graag weten wat je van onze nieuwe website vindt. Op een prikbord kun je aangeven waarover DUB artikelen moet gaan schrijven. Maar ook gaan we op zoek naar de mening van studenten op vragen als: Hoe belangrijk is anoniem tentamineren? Wat gebeurt er in het babylab en waar zitten de studieverenigingen van Geesteswetenschappen?

Wij bieden die dag een bijzonder programma dat het de moeite waard maakt langs te komen in de hal van het gebouw.

Kennismaken met cartoonist Niels Bongers
Om 11.00 uur komt onze cartoonist Niels Bongers op bezoek. Deze oud medewerker van de faculteit Sociale Wetenschappen tekent elke week voor DUB op geheel eigen wijze wat er allemaal op de universiteit gebeurt.

Fotoworkshop en fotoprijsvraag
Om 11.00 uur geven oud-studente Kunstgeschiedenis en galeriehouder Cathelijne Dapiran en fotograaf en Social Media freelancer Tim Vermeire een mini-fotoworkshop Beeld en Branding. Cathelijne vertelt hoe zij vanuit haar studie is gestart met een galerie en hoe ze foto’s gebruikt om zich te presenteren. Tim geeft aan waar je op moet letten bij het maken van foto's en geeft praktische tips. De workshop duurt ongeveer een half uur. Je kunt je hier opgeven. Er plaats voor maximaal 20 personen.

DUB start tegelijk een fotowedstrijd voor alle studenten en medewerkers van de UU. De opdracht is deze keer: studenten in de binnenstad. Stuur voor 15 juni maximaal twee foto’s naar dubprijsvraag@uu.nl.

Fotoreportage studieverenigingen
Een van de plannen op deze dag is om alle studieverenigingen te bezoeken in hun eigen kamer. De foto’s zullen we later publiceren op de Facebookpagina van DUB.

Neem een DUB dopper of DUB powerbank mee
DUB deelt al een aantal jaren bij de UIT een speciale DUB-mok uit. Vanaf nu hebben we ook een speciale DUB dopper en een DUB powerbank. Iedereen die Facebookvriend van DUB is mag een dopper of een powerbank. Nog geen vriend van DUB? Geen probleem, dat kan hier, of je kan vriend worden bij de stand.

Tags: dub on tour