Maak kennis met DUB in onderwijsgebouw Rechten

Vertellen waar DUB over moet gaan schrijven, op video aangeven wat op de universiteit beter kan, op de foto met je favoriete advocaat of een cartoon winnen voor je studentenkamer. Dinsdag 26 april kun je de hele dag kennismaken met de DUB-redactie op Janskerkhof 3.

Voor het eerst gaat de redactie van DUB on Tour. Het idee is dat studenten en medewerkers een dag lang kennis kunnen maken met de DUB-redacteuren. Voor deze eerste DUB on Tour kiest de redactie voor het nieuwe onderwijsgebouw van Rechten als locatie.

De redactie zoekt deze dag contact met de lezer.  Op een prikbord kun je aangeven waarover DUB artikelen moet gaan schrijven. Maar ook gaan we op zoek naar de mening van studenten op vragen als: Vind jij dat elke opleiding een stage moet hebben? En vind jij als student of docent dat een herkansing hoger mag uitvallen dan de standaard maximale zes die nu wordt gegeven?

Wij bieden die dag een bijzonder programma dat het de moeite waard maakt langs te komen in de hal van het gebouw.

Win een cartoon
In het onderwijsgebouw van Rechten is nog tot 29 april de lustrumexpositie te zien van onze cartoonist Niels Bongers. Hij tekent op geheel eigen wijze wat er allemaal op de universiteit gebeurt. Om 11.00 uur komt hij langs en kun je vragen stellen aan onze cartoonist. Bovendien stelt hij twee cartoons beschikbaar die je kunt winnen. Kies jouw favoriete cartoon van de expositie en schrijf waarom jij die tekening moet krijgen. Stuur je keuze en motivatie voor dinsdag 26 april 16.00 uur naar dubprijsvraag@uu.nl

Geef je mening op video
Om 12.00 uur zetten we onze camera klaar en kan iedereen zijn of haar oproep plaatsen op de vraag: ‘Wat zou jij veranderen als je de baas van de universiteit zou zijn?’ De leukste en interessantste bijdragen komen later op de site.

Ga op de foto met je favoriete advocaat
Het nieuwe onderwijsgebouw van Rechten inspireerde ons tot de vraag: wie is eigenlijk de meest populaire advocaat?  Laat je fotograferen met jouw favoriete pleitmeester. De foto komt dan in een DUB on Tour-fotoalbum op de Facebookpagina van DUB

Neem een mok mee
DUB deelt al een aantal jaren bij de UIT een speciale DUB-mok uit. Ondertussen is dit echt uitgegroeid tot een collectorsitem. Heb je de mok nog niet in huis? Kom hem dan halen.