Mannen USHC voor het eerst naar hoofdklasse zaalhockey

De heren van de Utrechtse Studenten Hockey Club mogen volgend seizoen voor het eerst in de geschiedenis in de hoofdklasse uitkomen. Dit weekeinde werd in Rotterdam promotie afgedwongen.

USHC eindigde op de tweede plaats tijdens de nacompetitie die zondag werd afgewerkt. Die prestatie gaf recht op promotie naar de hoogste klasse in het Nederlandse zaalhockey.

De spanning was in Rotterdam te snijden. In de laatste wedstrijd moest naaste concurrent Groningen met drie doelpunten verschil worden verslagen. Het werd uiteindelijk 4-1. Daardoor was het doelsaldo van de Utrechters net iets beter.

De Utrechtse hockeyers kwamen niet eerder uit op het allerhoogste niveau. "We zoeken nog uit of het ook voor het eerst is dat een studentenvereniging in de hoofdklasse speelt", vertelt commissaris pr Imke Lankheet. "Dat zou helemaal episch zijn."

De promotie werd volgens student Biomedische Wetenschappen zondagavond uitbundig gevierd in stamkroeg De Vrienden aan de Nobelstraat. "Dat was een heel leuk feestje."