Marcel van Aken nieuwe decaan Sociale Wetenschappen

Selfie Marcel van Aken met basisschoolleerlingen tijdens UU-evenement Meet the Professor. Foto via Twitter.

Van Aken is al vijftien als hoogleraar verbonden aan de faculteit Sociale Wetenschappen. De afgelopen drie jaar zat hij als vicedecaan in het faculteitsbestuur. In die hoedanigheid was hij vooral verantwoordelijk voor de vernieuwing van de masteropleidingen en voor de verdere internationalisering van het onderwijs.

In een persbericht zegt Van Aken: “Als decaan zal ik me ook met andere gebieden gaan bezighouden, zoals de uitvoering van het nieuwe Facultair Strategisch Plan, en natuurlijk de leiding van onze faculteit in bredere zin. Die mooie uitdaging ga ik graag aan.”

Van Aken neemt het stokje over van socioloog Werner Raub. Die kondigde dit voorjaar zijn afscheid aan. Het is nog niet bekend wie Van Aken gaat opvolgen als vicedecaan en directeur van de Graduate School of Social and Behavioural Sciences.