Mbo’ers ook welkom op sportcentrum Olympos

Foto DUB

Voorlopig gaat het om een pilot van twee jaar. Elk jaar kunnen zich maximaal honderd mbo-studenten aanmelden.

Op dit moment hebben twaalf studentensportverenigingen toegezegd mbo’ers welkom te heten. Het gaat daarbij om RUS (rugby dames), UTKA (ultimate frisbee), Traiectum (tafeltennis), Softijs (schaatssport), USAC (klimsport/alpinisme), Hebbes (korfbal), Protos (volleybal), Jungle Speed (floorball), Beat it (squash), Buccaneers (ijshockey, uitsluitend leeftijd 18+) en Zinkstuk (zwemmen). Voetbalvereniging Odysseus ’91 sluit volgend jaar aan. Met andere verenigingen lopen nog gesprekken.

Initiatiefnemer is de overkoepelende mbo-studentenraad. Kartrekker Jelmer Becker zegt op de website van de gemeente Utrecht: “Dit is een grote stap voor de integratie van mbo-studenten. Het is weliswaar nu nog een pilot, maar alle deelnemers zijn ervan overtuigd dat samen sporten een aantal drempels kan verlagen en leidt tot meer verbinding tussen de verschillende groepen, en daarmee ook meer waardering voor elkaars kennis en kunde.”