Meedoen aan wedstrijd campuscolumnist kan nog tot 1 december

Twee columns insturen, 1000 euro winnen en een jaar lang een podium krijgen op DUB. Dat is in een notendop de strijd om de campuscolumnist.

Wie wordt de nieuwe campuscolumnist? Dit jaar draagt Ruud Schotting, hoogleraar Watermanagement, de titel. In een interview met DUB zegt hij dat hij als campuscolumnist bijzondere en schrijnende ervaringen met het universitaire onderwijs aan de orde kon stellen. Hij heeft ook een paar tips voor potentiële opvolgers.

Eerder waren het de masterstudenten Dieudonnée van de Willige en Frank Gerritse die elke twee weken hun licht op de universiteit en het studentenleven lieten schijnen.

Een deskundige jury zal zich in december buigen over de nieuwe aanmeldingen. Zij bekijken de columns zonder dat ze weten wie de auteur is en zullen dus alleen de inhoud beoordelen. Jurylid Ronald Giphart liet in een interview met DUB al doorschemeren welke criteria hij hanteert voor  een goede column.

Jurylid Frits van Oostrom maakte zich de afgelopen maand al eens sterk voor het boeiend en helder schrijven van studenten.

Begin van het jaar zal DUB drie genomineerden bekend maken. Half januari vindt de definitieve bekendmaking van de winnaar plaats.

Iedereen die op 1 januari 2015 aan de UU verbonden is, als medewerker of student, kan meedoen. Schrijf twee columns van maximaal 400 woorden en stuur die voor 1 december 2014 naar Ries Agterberg. De winnaar krijgt het Erik Hardeman-stipendium van 1000 euro. Elke twee weken wordt een column op DUB gepubliceerd.