Meer dan 2000 studenten willen een kamer in Johanna

Er zijn de afgelopen twee weken 2025 reacties gekomen op de 507 woningen in het nieuwe studentencomplex Johanna in De Uithof.

De studenten die zich hebben ingeschreven krijgen binnenkort een uitnodiging om het complex te bezichtigen. Zij kunnen dan definitief aangeven of ze in het blauw-witte pand willen wonen.

In totaal zijn er 233 kamers en 274 studio’s voor verhuur beschikbaar. Er zijn nog eens 148 kamers gemeubileerd en gereserveerd voor internationale studenten.

De eerste studenten krijgen in augustus hun kamer. Eind september verhuist de laatste groep bewoners.

Bij de ingang van het complex komen studieplekken, een wasserette en waarschijnlijk een koffiebar. Ook biedt de SSH studenten de mogelijkheid om een auto te lenen via een autodeelsysteem. Daarvoor worden deelauto's voor het gebouw gezet.