Mijn DUO ligt plat

Door een storing bij KPN kunnen studenten al een paar dagen lang niet inloggen bij de Dienst Uitvoering Onderwijs. Het is niet bekend hoe lang de storing nog gaan duren.

“Door een storing bij een externe leverancier zijn studiefinancieringsgegevens en Mijn DUO niet beschikbaar”, aldus de website van DUO. “Onze excuses.”

Die externe leverancier is dus KPN. “Ze werken er dag en nacht aan”, zegt een woordvoerder van DUO. “We weten nog niet hoe lang de storing gaat duren.”

Als studenten iets willen doorgeven (bijvoorbeeld dat ze op zichzelf gaan wonen of hun studiefinanciering stil willen zetten) kunnen ze gebruik maken van de formulieren op de DUO-website. Die moeten ze dan printen en opsturen.

Voor spoedgevallen kunnen studenten bellen; dan wordt er een oplossing gezocht. DUO overweegt ook een apart e-mailadres voor wijzigingen te maken, maar dat is er nu nog niet.