Mogelijk sneltesten bij uitgestelde Varsity

Foto: Julie Huizinga

De huidige lockdown en de dreiging van een derde coronagolf zorgen ervoor dat de 137ste editie van de Varsity niet geroeid kan worden op de geplande datum, zo laat de organiserende Varsity Commissie weten.

Om die reden zal de traditionele wedstrijd tussen de Oude Vieren uit de verschillende studentensteden voor het eerst sinds 2016 in juni plaatsvinden.

De Varsity Commissie wil daarnaast graag een pilot met een snelteststraat voor Varsity-bezoekers aan het Amsterdam-Rijnkanaal. De overheid en de evenementsector bieden de mogelijkheid om dit soort experimenten uit te laten voeren.

De kans bestaat overigens ook dat de Varsity zonder publiek geroeid gaat worden, zo blijkt uit de webtekst. Vorig jaar moest het roemruchte studentenevenement worden afgeblazen vanwege de corona-situatie.