Naakte rugbyers dringen UVSV-pand binnen

UVSV-pand aan de Drift 19

De mannen waren eerstejaarsleden van USRS, de Utrecht Student Rugby Society. Zij vierden feest in een pand van USC op het Janskerkhof. In het AD/Utrechts Nieuwsblad legt USRS-voorzitter Dennis Glazemaker uit dat het om een jaarlijks feest ging. “Daar hoort ook bij dat eerstejaars naakt een rondje rennen over het Janskerkhof. Dit jaar zijn ze bij de dames van UVSV naar binnen gegaan.”

Volgens Glazemaker zeggen de jongens die bij UVSV binnen zijn geweest dat ze daar een liedje hebben gezongen. “Er zouden ook wat flessen wijn zijn leeggedronken. Die zullen we natuurlijk vergoeden.” Volgens wijkagent Emile Vermeulen zou echter ook een deel van de inboedel gesloopt zijn, zo staat te lezen in het AD. “Wij hebben alle studenten buiten gezet. De dames waren erg geschrokken.”

Ook USC is niet blij met de actie van de rugbyers. "Ze huurden een zaal bij ons in het pand. Tot onze verbazing renden ze ineens naakt naar buiten. Een paar van ons zijn erachteraan gegaan. Wij keuren dit gedrag af, zeker omdat ze uit ons pand kwamen rennen."

Rugbyvereniging USRS heeft dan ook besloten een nader onderzoek in te stellen naar het incident. Aan Metro laat Glazemaker weten: “De jongens die erbij waren, hebben nadrukkelijk gezegd dat ze niets vernield hebben. Als dat wel zo blijkt te zijn, zullen we daar natuurlijk over in gesprek gaan met de dames. Ook zullen we intern onderzoeken wat er gebeurd is en zullen er eventuele sancties volgen.”

Voor wie met smacht wachtte op beelden bij het nieuws... Zie hier de naakte studenten die het gebouw van UVSV 'bestormen'. pic.twitter.com/cGj9g6kgve

— Sophie Kluivers (@SophieKluivers) 28 oktober 2016