Niet Asscher maar Bussemaker naar Onderwijs

Het Parool meent het beter te weten dan de Telegraaf: HvA-rector Jet Bussemaker (PvdA) wordt minister van Onderwijs en de Amsterdamse wethouder Lodewijk Asscher minister van Sociale Zaken en vicepremier.

De bronnen waar de Telegraaf zich op baseert voorspellen dat Bussemaker naar Sociale Zaken gaat en Asscher naar Onderwijs, maar Amsterdamse ingewijden hebben het Parool verzekerd dat het precies omgekeerd is.

Het afscheid van Asscher, die als kroonprins van de PvdA geldt, zou volgens de krant minder verrassend zijn dan de terugkeer van Jet Bussemaker in de Haagse politiek. Ze trad vorig jaar aan als rector van de Hogeschool van Amsterdam en liet de afgelopen maanden een aantal keren weten dat ze geen minister in een nieuw kabinet wilde worden.

De Hogeschool van Amsterdam geeft geen commentaar op de geruchten.