Nieuwe aanvoerder ISO komt uit Utrecht

Het nieuwe ISO-bestuur met van links naar rechts: Maarten Derksen, Renée van der Ploeg, Ruud Nauts, Loek Zanders, Puck van Tilburg

De 24-jarige Ruud Nauts wordt de nieuwe voorzitter van het Interstedelijk Studenten Overleg. Hij is afgestudeerd aan de pabo van de Hogeschool Utrecht, werkt als docent en volgt momenteel een premaster orthopedagogiek.

Nauts heeft bestuurservaring opgedaan als secretaris van de Utrechtse studentenroeivereniging Triton. Hij volgt huidig voorzitter Thijs van Reekum op. Volgens hem waren er ook dit jaar meer dan genoeg sollicitaties. Hij vertrouwt er op dat het nieuwe bestuur de ISO-standpunten goed kan uitdragen.

Secretaris van het nieuwe bestuur is Renée van der Ploeg, student bestuur en beleid aan de Universiteit Utrecht. Loek Zanders, oud-student bedrijfskunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen, is de nieuwe penningmeester. De twee algemeen bestuursleden worden Maarten Derksen, student public management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en Puck van Tilburg. Zij is afgestudeerd bestuurskundige van Tilburg University.

Het nieuwe bestuur heeft komend jaar meer dan genoeg te doen. Onderwijsminister Bussemaker heeft heel wat op stapel liggen: uitbreiding van het bindend studieadvies, matching, collegegelddifferentiatie en natuurlijk het afschaffen van de basisbeurs. Op 29 juni vervangen de nieuwe bestuursleden het huidige bestuur. Tot die tijd worden ze ingewerkt.

Het ISO is één van de twee landelijke studentenorganisaties. De andere is de Landelijke Studenten Vakbond. De LSVb koos vorige week een nieuw bestuur met eveneens een Utrechtse student aan de leiding.

.

Tags: lsvb