Olympos-succes bij NK Pole Fitness

UU-studente Marieke Punt en Olympos-docente Joëlle Hoen hebben afgelopen zondag zilver gepakt op het Nederlands Kampioenschap Pole Fitness. Ook twee andere Olympos-cursisten wonnen medailles.

Marieke en Joëlle deden in de club Eclipse in Rotterdam mee aan het onderdeel duo’s en verzorgden een act op de muziek van Bon Jovi en Laura Pausini. Olympos-cursist Mariska Bijvank haalde goud op het onderdeel basic en cursusgenote Ilse Diepeveen won zilver in de intermediate-klasse.

Joëlle Hoen: "Over het algemeen zijn wij hartstikke tevreden. Ik heb alleen een foutje gemaakt dat ik nog nooit heb gemaakt en dat is natuurlijk wel zuur! Het was gelukkig maar een heel klein foutje en de meeste mensen hebben het denk ik niet eens gezien. Wat ik heel erg mooi vond, was het publiek dat uit zijn dak ging bij een bepaalde duo-truc. Het is een truc met twee variaties en bij de eerste variatie ging het publiek al uit zijn dak, maar bij de tweede variatie hoorde ik echt hysterisch geschreeuw. Dat kwam op dat moment zo binnen bij mij dat ik de rest van de act een hele grote smile op mijn gezicht had."

Vlak voor het toernooi had DUB een interview met Summa-studente Marieke. Ze had toen geen idee wat haar kansen waren, omdat er bij de voorrondes geen publiek welkom was. Marieke zei nog lang niet klaar te zijn met de sport. Internationale ambities heeft ze niet. “Dat is echt een stapje hoger en lijkt bijna op professioneel turnen.”