Omstreden huisbaas genomineerd voor Huisjesmelker van het Jaar

De omstreden huisbaas Marcel van Hooijdonk is genomineerd voor de verkiezing Huisjesmelker van het Jaar. Hij werd genomineerd door ROOD Utrecht en bewoners van één van zijn woningen in Overvecht. Deze week werd bekend dat de huisbaas nog eens 130 nieuwe studentenwoningen gaat verhuren.

De verkiezing is landelijk en wordt jaarlijks gehouden. Iedereen kan een huisbaas nomineren. ROOD Utrecht hoopte al dat de omstreden Van Hooijdonk dit jaar genomineerd zou worden. Hij is volgens de bewoners een ‘echte huisjesmelker’. Zo zouden ze hem nog nooit in het echt gezien of gesproken hebben en communiceert hij via klusjesmannen met de studenten.

Er kwamen niet alleen uit Utrecht, maar ook uit Amsterdam en Nieuwegein klachten binnen over de huisbaas die de laatste tijd vaker in opspraak is. Zo werd hij door de rechter op de vingers getikt omdat hij een huurcontract wilde beëindigen en kreeg hij een boete wegens bedreiging van zijn huurders.

Toch weerhoudt alle commotie verhuurder Mitros er niet van om met hem in zee te gaan. De corporatie zal aan Stichting Volkshuisvesting Utrecht, die is opgericht door Marcel van Hooijdonk, een pand aan de Lomanlaan verhuren waarin 130 studentenwoningen gerealiseerd worden.

Tags: huisbaas