Onbesliste schrijfwedstrijd opnieuw uitgeschreven

De G5-schrijfwedstrijd voor studenten wordt nogmaals georganiseerd. De winnaar van de vorige editie bleef anoniem en kwam zijn prijs niet ophalen.

De opdracht van de schrijfwedstrijd: schrijf een stuk van maximaal 1500 woorden over de vraag “Wat is thuisgevoel en hoe hangt het samen met succesvol studeren en diversiteit?”. Inzenden kan tot 15 december. De winnaar ontvangt 500 euro.

De wedstrijd werd al eerder georganiseerd voor studenten van de faculteit Geesteswetenschappen. De jury koos een winnaar die schreef onder een pseudoniem. De anonieme auteur reageerde vervolgens niet op e-mails, waardoor het prijzengeld in de pot bleef.

De schrijfwedstrijd is daarom opnieuw uitgeschreven, nu voor alle studenten van de UU. Met de wedstrijd wil de universiteit meer aandacht vragen voor diversiteit onder studenten.