Ontruiming Universiteit Twente om piepend studentenproject

Gisteren spoedde de Explosieven Opruimingsdienst zich naar de Universiteit Twente vanwege ‘een onveilige situatie’. Een lege accu blijkt de commotie te hebben veroorzaakt.

“Het was een ongelukje, we konden niet weten dat het ging piepen”, vertelt bachelorstudent Thomas van der Meer aan UT Nieuws. Voor een project maakte hij samen met andere studenten een wagentje. Al een week lag het ding in een kluisje toen het ging piepen omdat de accu bijna leeg was.

“Pas toen ik de politie zag, bedacht ik dat ons wagentje de bommelding veroorzaakt zou kunnen hebben”, vertelt Van der Meer. “‘Oeps’, dacht ik. Het was een ongelukje.”

Het gepiep zorgde voor een ontruiming van het gebouw en de Explosieven Opruimingsdienst moest er aan te pas komen.

“Mogelijk dat we na de aanslagen in Parijs toch geneigd zijn wat scherper te reageren”, zegt het hoofd van de beveiliging tegen UT Nieuws. Wat hem betreft heeft alle commotie in ieder geval laten zien dat de Universiteit Twente klaar is voor een echte noodsituatie. “De ontruiming is fantastisch verlopen.”