Oud-directeur Shell in Raad van Toezicht

Voormalig Chief Technology Officer bij Shell Jan van der Eijk treedt toe tot de Raad van Toezicht van de Universiteit Utrecht.

Van der Eijk was dertig jaar werkzaam voor het olieconcern in verschillende functies en in verschillende landen.  Na zijn vertrek zette hij zich in voor duurzaam gebruik van natuurlijke hulpbronnen, zo meldt het persbericht. De kennis en ervaring van Van der Eijk op dit gebied sluit volgens de UU aan bij het onderzoeksprofiel van de universiteit.

De UU-alumnus Scheikunde volgt Niek-Jan van Kesteren op. Van Kesteren, directeur van werkgeversorganisatie VNO-NCW en MKB Nederland, maakte twee termijnen van vier jaar vol als lid van de Raad van Toezicht. Sinds dit jaar is Van Kesteren lid van de Eerste Kamer voor het CDA.