SSH doet aangifte

Parachutist springt van universiteitsgebouw en studentenflat

Parachutist
Screenshot van Instagram

De video’s zijn te zien op het account @flatlands_base. In een van de filmpjes springt iemand vanaf het dak van het Van Unnikgebouw om na een korte val een parachute te openen en vlak bij het gebouw te landen. De opnamen zijn vanaf de grond gemaakt.

Een andere video is gefilmd vanaf de rode flat op het Tuindorp West Complex. Daarin is een man herkenbaar in beeld die vanaf een van de galerijen naar beneden springt en op het basketbalveld terecht komt.

Aangifte
De video’s zijn drie weken geleden geplaatst, maar waarschijnlijk een maand eerder gemaakt. Studentenhuisvester SSH laat weten op 22 september aangifte te hebben gedaan, nadat er een dag eerdere meldingen over een sprong van de flat waren binnengekomen. Van een bewoner hoort DUB dat er wel vaker wordt gesprongen. Daarover is de SSH niets bekend.

De UU reageert "geschrokken" op de beelden van de sprong van het Van Unnikgebouw. “Dit is niet alleen gevaarlijk voor de parachutespringer, maar potentieel ook voor de omgeving”, aldus een woordvoerder.

Het is onduidelijk hoe de parachutist erin is geslaagd op het dak van het Van Unnikgebouw te komen. Het gebouw op het Utrecht Science Park wordt gerenoveerd en is niet toegankelijk voor onbevoegden. De UU weet nog niet of er aangifte gedaan wordt.

*Update 21 november 2022: de posts zijn inmiddels verwijderd*