Psychologiestudente mist Paralympische finale

Studente Psychologie Sanne Timmerman is op de Paralympische Spelen in Londen goud misgelopen. Met het Nederlands rolstoelbasketbalteam strijdt zij vrijdagavond om de derde plaats en een bronzen medaille.

Nederland had de halve finale bereikt door een overtuigende zege op China. Tegen Duitsland ging het donderdag mis. Het team verloor nipt. Vrijdagavond kan Nederland nog een bronzen medaille veroveren in de confrontatie met de Verenigde Staten.

Studente Psychologie Sanne Timmerman behoort tot de Nederlandse selectie, maar krijgt weinig speeltijd. De voormalige UU-studenten Carina Versloot en Roos Overbaan maken ook deel uit van het team. Dat doen ze al geruime tijd. Zeven jaar geleden, na de Paralympics in Beijing, sprak het Ublad al met hen.

Update: Nederland slaagde er vrijdagavond op overtuigende wijze in om het brons in de wacht te slepen.