Rabobank blijft startende ondernemers steunen

De ondertekenaars van de nieuwe overeenkomst: Marjan Oudeman (UU), tweede van links, en Annemarie van den Berg (Rabobank), tweede van rechts

Rabobank Utrecht heeft dinsdag een overeenkomst ondertekend met UtrechtInc. Startende ondernemers kunnen ook de komende 3 jaar tegen een gunstig tarief geld lenen.

In UtrechtInc krijgen jonge ondernemers de kans hun startups op te bouwen. Daarnaast kunnen de ondernemers deelnemen aan de zogenaamde Pressure Cooker. Zij krijgen dan intensieve begeleiding en coaching en komen in contact met investeerders.

Een van de financieringsmogelijkheden die Utrechtinc aanbiedt, is het lenen van maximaal 50.000 euro vanuit het Rabo Pre-seed Fonds.  Het tarief is op dit moment 8 procent. Dit fonds is opgericht door Rabobank en Utrecht Holdings met behulp van UtrechtInc. Inmiddels is sinds 2006 voor 2 miljoen euro aan leningen verstrekt aan meer dan 100 ondernemers.

Annemarie van den Berg, directievoorzitter van Rabobank Utrecht, en Marjan Oudeman, voorzitter van de Universiteit Utrecht en voorzitter van de stuurgroep van UtrechtInc, ondertekenden dinsdag een nieuw contract dat de voortzetting van het fonds garandeert. Ook zullen de financiële mensen van Rabobank de startups van informatie voorzien over het starten van een bedrijf.

Utrechtinc is de business incubator van Universitair Medisch Centrum Utrecht, Hogeschool Utrecht en de Universiteit Utrecht.