Rechter: HAL 16 moet dicht

De Facebookoproep voor het benefietfeest vrijdagavond in HAL 16

HAL 16 moet binnen twee weken de deuren sluiten. Een benefietavond voor het behoud van de uitgaansgelegenheid voor studenten in Rijnsweerd lijkt te laat komen.

Begin oktober eiste Stichting Tijdelijk Wonen (STW), de verhuurder van HAL 16, dat de uitgaansgelegenheid het onderkomen in het studentencomplex aan de Archimedeslaan verlaat. De reden is de huurachterstand van HAL 16, op dit moment al meer dan 83.000 euro.

De kantonrechter verwierp vrijdag het bezwaar van de HAL 16-directie. Dat STW in het verleden huurachterstanden had geaccepteerd, betekent volgens de rechter niet dat de stichting het bedrag nu niet mag opeisen.

Voor vrijdagavond staat er nog een benefietfeest op het programma voor het behoud van HAL 16. Bewoners van de Archimedeslaan die de afgelopen maanden klaagden over de geluidsoverlast van HAL 16 zijn waarschijnlijk minder rouwig om de aanstaande sluiting.