Rechter vindt hooikoorts student geen excuus

Foto: Pixabay

De eerstejaars student volgde de opleiding chemie bij Stenden, maar haalde een paar vakken niet en kreeg een bindend studieadvies: hij moest vertrekken. De student stapte naar de rechter.

Hij was aan zijn hand geopereerd en moest daarvan herstellen, voerde hij aan. Maar de hogeschool vond dat geen excuus. Toen zijn hand weer genezen was, presteerde de student ook niet goed: hij haalde drie onvoldoendes.

Medicijnen gebruiken
En mijn hooikoorts dan, wilde de student weten, want daar had hij ook last van. De opleiding wilde er niets van weten. Er zijn best veel studenten met hooikoorts en je kunt gewoon medicijnen gebruiken.

Dat vinden de rechters van het College van Beroep voor het Hoger Onderwijs ook. De student heeft niet aannemelijk gemaakt dat zijn gezondheidsproblemen hem in zijn studie hinderden en bovendien kwam zijn pleidooi te laat. Hij voerde zijn excuses pas aan toen de opleiding hem meedeelde dat hij een bsa zou krijgen.