Rector bij onderwijsdebat tijdens verenigingsweek

S.S.R.-N.U. en andere Utrechtse gezelligheidsverenigingen openen voor één week de deuren voor niet-leden. Foto: S.S.R.-N.U.

Rector magnificus Bert van der Zwaan doet op 16 mei mee aan een onderwijsdebat tijdens de Open Week, de ledenwervingsweek van Utrechtse gezelligheidsverenigingen.

Het debat wordt georganiseerd door S.S.R.-N.U. en gaat over de toekomst van het hoger onderwijs. Ook Tweede Kamerleden Paul van Meenen (D66) en Jasper van Dijk (SP) nemen deel aan de discussie.

Het debat is onderdeel van de Open Week, waarin gezelligheidsverenigingen de deuren openen voor niet-leden. In de week hopen de verenigingen studenten die nog geen lid zijn te interesseren voor een lidmaatschap. Toegang tot het debat dat plaatsvindt in het pand van S.S.R.-N.U. aan de Oudegracht is gratis.

Aanstaande maandag start de Open Week met een diner en een borrel bij U.S.C en U.V.S.V/N.V.V.S.U. Op dinsdag organiseert UMTC een trappistenproeverij, woensdag gaan de deuren van Veritas open, en donderdag verzorgen S.S.R.-N.U. en Unitas het programma.

Het is het derde jaar dat de Federatie van Utrechtse Gezelligheidsverenigingen (FUG) de Open Week organiseert. Het is vooral de bedoeling om eerstejaarsstudenten, die nog geen lid zijn, te verleiden om lid te worden.

"Steeds meer studenten worden pas in hun tweede jaar lid", vertelt Jolijn Klein Kranenbarg van de FUG. "We merken dat meer en meer studenten in het eerste jaar alle vakken willen halen, om na dat eerste jaar alsnog lid te worden."

Bekijk het gehele programma van de Open Week op de site van de FUG. Voor sommige activiteiten moet je je vooraf aanmelden.