Richard Gere zoent HKU-studente na College Tour

Acteur Richard Gere heeft na de opname van het interviewprogramma College Tour één van de studentes uit het publiek gekust. Zij daagde hem uit dat te doen.

De studente van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht wil graag regisseur worden en vroeg de 63-jarige Gere hoe dat nou in zijn werk gaat, zo’n filmkus. Of de gevierde filmacteur het even bij haar voor wilde doen.

“Hij keek mij aan en vroeg of dit wel legaal was”, zei presentator Twan Huys tegen de Telegraaf. “Ik legde hem uit dat het zelfs wanneer hij er een joint bij opsteekt, nog legaal is in Nederland. Waarop hij moest lachen.”

In eerste instantie weigerde Gere, waarop de studente hem een lafaard noemde. Na de afkondiging besloot de acteur kennelijk toch toe te geven. Op de website van de Telegraaf staat een serie foto’s van de zoen.

De uitzending van College Tour wordt vrijdagavond uitgezonden.

Tags: college tour | hku