Rotterdams corps houdt eigen wervingsweek

Beeld van de Eurekaweek-site van het Rotterdams corps.

Enige bravoure kun je de corpsleden niet ontzeggen. Ze gebruiken een website met de naam van een week waar ze niet aan meedoen, meldt Erasmus Magazine. De vereniging is geschorst wegens misstanden in de ontgroening.

De introductieweek, waarin studentenverenigingen en andere clubs zich presenteren aan de nieuwe studenten, heet bij de Erasmus Universiteit Rotterdam de Eurekaweek. In de boekjes en op de website van deze Eurekaweek staan niets over het corps. De vereniging mag ook geen leden werven of feestjes houden in de buurt van de officiële introductiefestiviteiten. Daar zijn afspraken over gemaakt.

Maar een eigen introductie mag natuurlijk wel. Er zijn feesten en activiteiten en eerstejaars studenten mogen blijven logeren. Het overlapt met het programma van de Eurekaweek.

De schorsing volgde op onthullingen van televisieprogramma Rambam, al was daar ook enige kritiek op: klopte het allemaal wat de undercover-feuten beweerden? Maar toenmalig rector Huib Pols van de Erasmus Universiteit Rotterdam had er genoeg van en verbrak de banden met het corps.