Rugbydames in de race voor Utrechtse Sportploeg van het Jaar

De damesrugbyers van RUS maken dit jaar kans op de titel beste Utrechtse sportploeg van het jaar. Er kan gestemd worden.

De Rugbyende Utrechtse Studenten werden voor de derde keer op rij landskampioen. Dit succes leidde tot een nominatie voor de Sportprijs Utrecht 2014. De rugbydames nemen het op tegen de heren van waterpolo-bekerwinnaar UZSC en de gepromoveerde voetbaltopklasser Hercules.

Naast een onafhankelijke jury heeft ook het publiek een belangrijke rol bij het bepalen van de winnaar. Tot 9 februari kan er online gestemd worden. Op Facebook roept de vereniging op een stem op RUS uit te brengen. In 2012 sleepte de dames de prijs al eens binnen, net als in 2002 en 2005.

In de overige categorieën ontbreken sporters van de UU. Vorig jaar werd roeier en geneeskundestudent Kaj Hendriks nog tot Sportman van het Jaar gekroond. Een jaar eerder was Economiestudent en tophockeyster Caia van Maasakker Sportvrouw van het Jaar en vielen ook de Utrechtse studentenroeiverenigingen Triton en Orca in de prijzen.

Op 18 februari wordt in de Jaarbeurs bekend gemaakt wie de titels van 2014 hebben gewonnen.