Ruim 12.000 euro voor roeien in Vianen

Utrechtse roeiverenigingen vinden in Vianen rustig trainingswater

Een crowdsource-actie van de Utrechtse roeiverenigingen heeft ruim 12.000 euro opgeleverd. Met het geld willen de verenigingen een nieuw onderkomen in Vianen betalen.

Orca en Triton vinden dat ze hun toproeiers op het drukke Merwedekanaal in Utrecht op dit moment geen goede trainingsmogelijkheden bieden. Daarom wijken ze met deze groep uit naar het veel rustigere water bij Vianen.

Om de overgang te helpen bekostigen begonnen de twee verenigingen met behulp van het Universiteitsfonds een crowdsource-actie. De doelstelling was om 15.000 euro binnen te halen voor een nieuwe loods en vlotten. Uiteindelijk bleef de teller deze week staan op iets meer dan 12.000 euro.

Meike de Schepper, een van de twee voorzitters van de werkgroep ‘Roeien in Vianen’, is desalniettemin “heel blij met het resultaat”. “We kunnen nu al veel meer realiseren dan de oorspronkelijke begroting toeliet”, zegt de student Sociale Geografie en Planologie. “Alleen voor de luxe-wensen, zoals stromend water en stroom, hopen we nog extra fondsen te vinden.”

Als alles volgens de planning verloopt, worden volgende week de vlotten geplaatst en staat er deze maand een loods. Daarna kan het trainingsprogramma voor de Utrechtse wedstrijdroeier in de Lekstad van start gaan.

Tags: roeien | vianen | orca | triton