Ruim 500 nieuwe studentenkamers op Kanaleneiland

De crisis blijkt gunstig voor het terugdringen van de kamernood. Op het terrein van het Oudenrijnziekenhuis in Kanaleneiland zouden oorspronkelijk dure woningen worden gebouwd. Als gevolg van de economische malaise zullen er onder meer ruim 500 studentenkamers komen.

Op het ziekenhuisterrein komen 514 studentenwoningen. Op het complex worden in totaal 763 woningen gebouwd. Deze zijn onder meer bedoeld voor starters. Het project krijgt de naam 'Up Linging', schrijft het AD/UN.

Het St. Antoniusziekenhuis dat nu gevestigd is op het terrein sluit in september. Wanneer overgegaan wordt tot herinrichting is niet duidelijk. Op het terrein van het ziekenhuis staat al een zusterflat die deels is omgebouwd voor studenten. De eerste studenten zijn er onlangs in gaan wonen.

Binnenkort kunnen kamerzoekende studenten ook in het complex De Sterren in Rijnsweerd terecht. Daarnaast worden 500 tijdelijke studentenwoningen in Leidsche Rijn gebouwd die in 2014 bewoonbaar moeten zijn.