Student drukt brandalarm in: tweehonderd tentamens ongeldig

Paniek vanmiddag bij de locatie Academieplein van de Hogeschool Rotterdam: rond half twee rinkelde het brandalarm terwijl honderden studenten net een half uur bezig waren met een tentamen. Kort nadat het gebouw in rap tempo was ontruimd, werd duidelijk dat het vals alarm was.

Een student had op het brandalarm gedrukt, zo bleek al snel. Wie die dader is, en of die het alarm per ongeluk of expres heeft laten afgaan, is nog niet bekend.

De Hogeschool Rotterdam heeft alle tentamens ongeldig verklaard. Die moeten op een later tijdstip opnieuw worden gemaakt. “We proberen dat zo snel mogelijk te regelen, want de studenten moeten er zo min mogelijk last van hebben”, laat een woordvoerder weten aan de regionale nieuwszender RTV Rijnmond.

Behalve de tentamens waren verschillende studenten terwijl het brandalarm afging bezig met de verdediging van hun afstudeerscriptie. Ook dat moet opnieuw gebeuren.

Tags: brand | tentamen