Studenten en alumni in de race voor Utrechtse sportprijzen

Is Softijs de leukste Utrechtse sportvereniging?

De studentschaatsers van USSV Softijs maken aanspraak op de titel beste Utrechtse sportvereniging van het jaar 2015. De damesrugbyers van RUS kunnen opnieuw de beste presterende sportploeg worden. Ook voor de individuele prijzen zijn (ex-)studenten in de race.

Softijs is door de jury van de jaarlijkse sportprijzen genomineerd “als beste vereniging” vanwege de “gezellige en open cultuur”. Zo komen er ook internationale studenten kennismaken met de echte Nederlandse sport bij de tweehonderd leden tellende club.

Het eerste damesteam van RUS werd vorig jaar voor de vierde achtereenvolgende keer landskampioen. In 2012 werd de vereniging al eens eerder uitgeroepen tot best presterende Utrechtse sportploeg. De zaalhockeysters van Kampong en de waterpolomannen van UZSC zijn dit jaar de concurrenten van RUS.

Ook voor de sportman- en sportvrouw van het jaar kan gestemd worden. Bij de mannen maakt Triton-roeier Kaj Hendriks kans. De geneeskundestudent was in 2014 al eens winnaar.

Bij de vrouwen is Inge Janssen van Orca, alumna geowetenschappen, opnieuw genomineerd. Alumna Economie Dagmar Genee is een van de vier waterpolo-internationals die eveneens aanspraak maken op de titel. Maar atlete Dafne Schippers is de gedoodverfde favoriet.

Tot 9 februari kunnen Utrechters een stem uitbrengen op hun favorieten. Op 17 februari worden tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Stadsschouwburg de winnaars bekendgemaakt.