Studenten organiseren muzikaal bedankje

Donderdag hebben studenten rector Bert van der Zwaan en directeur van de bestuursdienst Joop Kessels bedankt voor het vinden van een oplossing voor het geluidsoverlast in Parnassos.

Van der Zwaan en Kessels werden onder valse voorwendselen naar het bestuursgebouw aan de Heidelberglaan gelokt, waarna ze bedankt werden door middel van een verrassingsconcert waar verschillende studentmuziekgezelschappen bij betrokken waren.

In het voorjaar kwam Parnassos in de problemen omdat de buren klaagden over geluidsoverlast. Parnassos werd voor de keuze gezet om of te verhuizen of te verbouwen, zodat hun locatie aan de wettelijke geluidsnorm zou voldoen. Eind augustus kwam de universiteit met de oplossing: voor vier ton kocht ze het pand van de klagende bewoners.

In een korte toespraak benadrukte van der Zwaan dat de oplossing vooral toe te schrijven is aan Joop Kessels en Marieke van Merriënboer, directeur van Parnassos. ‘’Ik heb alleen maar vanuit mijn hangmat in Spanje gezegd: goh, goed gedaan.’’

Het verrassingsconcert van de studentmuziekgezelschappen: