Studenten overnachten voor gemeentehuis

Leden van studentenunie Vidius hebben een nacht doorgebracht voor het gemeentehuis. Foto: VVD-gemeenteraadslid Dimitri Gilissen, geplaatst op Twitter (@digilis).

Leden van studentenunie Vidius hebben een nacht voor de deur van het gemeentehuis doorgebracht om aandacht te vragen voor het tekort aan studentenkamers in Utrecht.

Circa 15 studenten arriveerden woensdagavond op de Korte Minrebroederstraat op het plein voor het gemeentehuis. Zeven van hen overnachtten op het plein, en werden vanochtend door leden van de gemeenteraad getrakteerd op koffie.

De actie is onderdeel van de Maand van de Studentenhuisvesting, een initiatief van Vidius om aandacht te vragen voor de kamernood in Utrecht. De studenten organiseerden al eerder een flashmob en maakten een thrillerfilm met een gewelddadige huisbaas. Volgende week organiseert Vidius een debat over studentenhuisvesting.

Tags: vidius