Studentenbigbands gaan de strijd aan in ‘Big Battle’

Vier studentenbigbands gaan zaterdag 12 april in de sociëteit van Unitas de strijd aan met elkaar. In de Big Battle proberen studenten uit Utrecht, Groningen, Enschede en Delft elkaar van het podium te spelen.

Iedere band krijgt 40 minuten de tijd om de andere bands af te troeven. Daarbij komt een mengeling jazz, soul, funk en swing uit de jaren ‘40 voorbij. Na de vier optredens maakt een jury van drie uit welke band die avond de beste was. In die jury neemt onder meer Anton Goudsmit plaats, bekend van New Cool Collective.

Deelnemende bigbands zijn de Utrechtse studentenbigband USBB Big Mondays, Utmost Big Band uit Enschede, Groningen Student Big Band en Groover Big Band uit Delft. De Big Battle is het volgende grote project wat Big Mondays organiseert. Eerder organiseerde de bigband al de projecten Big Beats en Big Blockbusters (filmmuziek). Tijdens Big Beats bracht Big Mondays in 2012 een avond vol latin-klanken.

Als afsluiter draait dj dikke Thomas plaatjes. Kaarten zijn verkrijgbaar via de website van USBB Big Mondays. Studenten betalen 10 euro, niet-studenten 15 euro. De eerst band start om 20:00 uur in het pand van studentenvereniging Unitas S.R. aan het Lucasbolwerk 8 in Utrecht. De zaal is vanaf 19:30 uur geopend.