Studentenvereniging SSR-NU helpt vluchtelingstudenten

Een cheque van meer dan 2750 euro. Die kwam de christelijke studentenvereniging SSR-NU donderdag afleveren bij de stichting voor vluchtelingstudenten UAF. Het geldbedrag was het resultaat van de eerste GoedeDoelenTijd van de vereniging.

Het SSR-NU bestuur was in vol ornaat naar het UAF-kantoor aan het Wilhelminapark getogen. Samen met een lid van ‘ondervereniging’ Ignis, die zich inzet voor de maatschappelijke betrokkenheid van SSR-NU, kwamen zij symbolisch een flinke geldsom overhandigen. Verenigingsleden brachten in totaal 2753,15 euro bij elkaar voor studenten die in Nederland een nieuwe toekomst zoeken.

Tijdens de GoedeDoelenTijd begin december veranderde de societeit van SSR-NU in een restaurant waar voor 5 euro gegeten kon worden. Aansluitend waren er onder meer workshops, live-optredens, feestjes en borrels. De hele week waren er UAF-biertjes te krijgen. Wie betaalde voor het goede doel kreeg zijn biertje in een mooi glas met 5 cl extra. Verder organiseerde de vereniging een debat over de vluchtelingenproblematiek.

Naast deze verenigingsactiviteiten werd ook gecollecteerd in twee Utrechtse kerken.