Studievereniging PAP sluit zich op voor Serious Request

Vrijdag 18 december gaat Serious Request 2015 van start. Ook in De Uithof worden initiatieven gestart om geld in te zamelen voor het goede doel. Zo sluit het bestuur van de studievereniging van Pedagogische Wetenschappen (PAP) zich komende dinsdag 24 uur op in hun bestuurskamer.

Tijdens hun opsluiting die dinsdag 15 december om 12:30 uur van start gaat, zullen de zeven studenten alleen maar water drinken. Hiermee willen ze geld ophalen voor meer onderwijs voor kinderen in oorlogs- en conflictgebieden, het goede doel dat dit jaar door Serious Request wordt gesteund.

De opsluiting zal plaatsvinden in kamer F1.08 in het Martinus J. Langeveldgebouw. Bezoekers zijn welkom tijdens de openingstijden van het gebouw (van 08:00 uur tot 22:00 uur) om de studenten een hart onder de riem te steken of geld te doneren.

Wanneer het gebouw gesloten is, zullen de studenten door middel van een liveblog op de website van SV PAP de buitenwereld op de hoogte houden van hun belevenissen. Ook geld doneren kan tijdens sluitingstijd via de actiepagina van PAP Locked Up.

Deze actie van SV PAP is niet het enige intiatief in De Uithof rondom Serious Request. Ook de leveranciers van warme dranken Selecta en Starbucks doen mee. Zij doneren woensdag 9 tot en met vrijdag 18 december 0,75 cent van iedere consumptie die bij de Starbucks on the go corners in het Van Unnikgebouw, het Ruppertgebouw en in het Newtongebouw op de campus van UCU wordt verkocht aan Serious Request 2015.

Ken jij meer initiatieven van Utrechtse studenten die geld inzamelen voor Serious Request 2015? Meld ze dan onder dit bericht.