Sweater voor lidmaatschap Studentencommissie Universiteitsfonds

Het Utrechts Universiteitsfonds is een fonds dat zich richt op afgestudeerden, de alumni. Het heeft een Studentencommissie die jaarlijks 60.000 euro aan subsidies verstrekt aan activiteiten van studie- of studentenverenigingen. Deze subsidies worden met name mogelijk gemaakt door bijdragen van alumni. De Studentencommissie heeft een nieuwe naam gekregen en heet nu Stuf (Studentencommissie Universiteitsfonds).

Naast alumni, kunnen ook de huidige studenten zich aanmelden als Studentenvriend van het Universiteitsfonds. Als Studentenvriend betaal je 10 euro per jaar. Dit eerste jaar gaat de helft van dat bedrag naar een studie- of studentenvereniging naar keuze óf naar het UU-vluchtelingenproject InclUUsion. De andere helft gaat naar het Universiteitsfonds.

Als Studentenvriend maak je onder meer kans op vrijkaarten van activiteiten die via het Stuf worden georganiseerd en krijg je korting op een ziektekostenverzekering van Ohra.

Het Universiteitsfonds heeft de eerstejaars aangeschreven en geïnformeerd over de actie. Maar ook andere studenten die zich van 4 tot en met 7 september aanmelden bij de stand van het Universiteitsfonds in het Educatorium, krijgen als welkomstgeschenk een UU-hoodie. Het Universiteitsfonds heeft 2000 sweaters voor de actie ter beschikking gesteld. Voor de actie geldt: op=op.

De afgelopen twee jaar konden studenten en medewerkers nog voor 10 euro een hoodie (ter waarde van 38,50 euro) van de UU kopen. Deze actie is er dit jaar niet meer.