Thomas door naar finale van Student of the Year

De Universiteit Utrecht is nog steeds vertegenwoordigd in de race van ‘Student of the Year’. Thomas Arnold, student Natuurwetenschap & Innovatiemanagement, is door naar de grote finale.

Het was nog spannend de laatste paar dagen voor de bekendmaking van de finalisten. Op 26 april twitterde Thomas dat hij onderaan stond en heel hard stemmen nodig had. “Via Twitter en Facebook heb ik mensen aangespoord om te stemmen. Ook heb ik mijn profiel aangepast”, zegt de 19-jarige finalist.

Pff sta nog steeds onderaan :(... Stem nog even op me! http://t.co/7XKdTc9n

Thu Apr 26 12:44:08 +0000 2012 from Twitter for BlackBerry®

Thomas Jim Arnold

@Thomasjim1

Thomas Jim Arnold

Thomas denkt dat hij het vooral van zijn uiterlijk moet hebben. “Maar ik ben ook wel slim. Ik kan hoge cijfers halen, maar dan moet je wel inspanning verrichten.” Thomas noemt zichzelf "een typische student".

Voor de finalisten gaat het echte werk nu beginnen, volgens de student. De afgelopen paar weken ging het voornamelijk om het binnenhalen van zoveel mogelijk stemmen. “Het 'breingedeelte' hebben we eigenlijk alleen tijdens het debat in de kwartfinale gehad.” Op 7 juni wordt de student van het jaar bekendgemaakt.

Thomas: “Ik ga een campagne starten. Een bevriende fotograaf gaat professionele foto’s van mij maken. Die ga ik vervolgens ophangen in Utrecht.” Daarnaast krijgen alle finalisten ook een professionele photoshoot van Studenten.net en vertrekt de groep binnenkort voor twee dagen naar Düsseldorf in Duitsland.

De finalist verwacht in Düsseldorf vooral kennisvragen te krijgen. Vorig jaar kregen de finalisten deze opdracht ook. Eén van de andere opdrachten schijnt ‘bier atten’ te zijn. Hij drinkt het liefst Heineken, maar krijgt alle merken bier wel naar binnen geklokt. Met de bieropdracht verwacht hij weinig moeite te hebben.

Hij heeft niet één concurrent in het bijzonder. Michiel en Maarten hebben allebei andere kwaliteiten. Van de vrouwelijke finalisten eet de vrijgezelle Thomas het liefst een beschuitje met Joyce. “Ze heeft een leuk gezichtje.”