Tienduizend euro voor tip brand studentenflat

Dinsdag besteedt het tv-programma Opsporing Verzocht aandacht aan de zaak. “De politie wil dringend in contact komen met mensen die mogelijk getuige zijn geweest of die meer weten van de achtergrond van de brandstichting”, aldus een bericht op de website. Getuigen mogen hun informatie ook anoniem delen.

Bij de brand in de nacht van 18 op 19 juli kwam een student om het leven en raakten vier mensen gewond. De politie heeft een 24-jarige Amsterdammer aangehouden op verdenking van brandstichting, die nog altijd in voorarrest zit. Maar de man handelde vermoedelijk niet alleen.

Opsporing Verzocht zal camerabeelden tonen waarop twee verdachten te zien zijn. Het programma wordt dinsdag om 20.30 uur uitgezonden op NPO1.

Overigens ging bij het blussen van de brand veel mis. Door een misverstand doorzocht de brandweer alleen de eerste zeven verdiepingen. Later trof de politie op de twaalfde verdieping nog twee slachtoffers aan. Een van hen was overleden.

Tags: brand