Tijdelijke huisvesting Sociale Wetenschappen waarschijnlijk naast Minnaertgebouw

De plek waar de kantoorunits moeten komen te staan.

De universiteit wil tijdelijke kantoorunits voor Sociale Wetenschappen plaatsen tussen het Minnaertgebouw en het Caroline Bleekergebouw. De afdelingen Algemene Sociale Wetenschappen en Sociologie hebben zich gemeld voor de nieuwe ruimte in de Noordwest-hoek van De Uithof.

Het plaatsen van portocabins is noodzakelijk omdat de faculteit een onstuimige groei doormaakt, zo liet het bestuur eerder al weten. In de bestaande gebouwen in De Uithof is geen ruimte beschikbaar voor de nieuwe medewerkers van de faculteit.

Nu is ook bekend op welke plek het tijdelijke onderkomen moet verrijzen. Onderzocht wordt of het mogelijk is om 1200 vierkante meter kantoorruimte te creëren aan de Leuvenlaan tussen het Minnaertgebouw en het Caroline Bleekergebouw.

In totaal moeten ongeveer 120 medewerkers daar een plek vinden. Aanvankelijk zou het faculteitsbestuur naar de nieuwe kantoorunits verhuizen, maar nu ligt er een ander scenario. De afdelingen Algemene Sociale Wetenschappen en Sociologie zagen in de ontwikkeling een mogelijkheid om dichter bij elkaar gehuisvest te worden. De bedoeling is nu dat zij samen de komende acht tot tien jaar het tijdelijke onderkomen gaan bewonen.

Het faculteitsbestuur hoopt dat er rond de zomer van 2017 verhuisd kan worden.