Tweestrijd in individueel klassement DUB WK-poule

De achtste finales van het WK voetbal staan op het punt te beginnen. Hoog tijd dus voor een korte blik op de tussenstand in de DUB WK-poule. In het individueel klassement ontvouwt zich een spannende tweestrijd.

Medewerker Farmaceutische Wetenschappen Gerard Hofman leidt de dans met 322 punten. Vincent Menger, masterstudent Artificial Intelligence, volgt op korte afstand met 319 punten, ruim voor de nummer drie. Hofman lijkt in het voordeel. Hij heeft als finale Brazilië-Argentinië, terwijl Menger Spanje in de finale tegen Brazilië heeft gezet. Zoals de meesten weten, ligt de wereldkampioen al uit het toernooi.

Nummer twee Vincent Menger stond lange tijd bovenaan. De masterstudent Artificial Intelligence gebruikte een interessante tactiek bij het invullen van de poule: “Een studiegenoot heeft dit ooit bedacht: overal 1-0 invullen voor het land dat het hoogst staat op de FIFA-ranking. Later zag ik dat er nogal veel doelpunten vielen en heb ik het veranderd in 2-1.”

Menger weet echter dat het lastig wordt om te winnen. “Degene boven mij in de poule heeft wel goede landen voorspeld voor de halve finales en finale. Maar wie weet vergeet hij een nog paar uitslagen in te vullen.”

In de strijd om het klassement Studie heeft zich ook een top twee afgetekend. Een tweetal studenten van Legal Research voert met een gemiddelde van 271 dat klassement aan. Een duo van Nederlands volgt op vier punten achterstand, met een gaatje van acht punten op nummer drie Wijsbegeerte.

Christelijke studentenvereniging S.S.R.-N.U. is hard op weg om de DUB-wisseltrofee voor de beste studentenvereniging in de wacht te slepen. Zij leiden het klassement van de studentenverenigingen. De medewerkers van het Facilitair Service Centrum staan bovenaan in het klassement Faculteit/Dienst. Ook zij hebben een ruime voorsprong en staan zeventien punten voor op de Geowetenschappers.

De DUB WK-poule is in elk geval nog lang niet beslist. Wie o wie gaat er naar huis met de hoofdprijs: een all-in sportkaart van Olympos? Voor de deelnemers: vergeet niet de uitslagen van de achtste finales in te vullen voor morgenavond.