Universiteit betaalt ruim vier ton voor huis naast Parnassos

De aankoop van het huis van de buren van Parnassos kost de universiteit 430.000 euro. Dat schrijft de Telegraaf vandaag.

Gisteren werd bekend dat de universiteit het huis van de buren van Parnassos heeft gekocht. Op deze manier heeft de universiteit een creatieve oplossing gevonden voor het overlastprobleem.

De buren hadden namelijk veel overlast van de muziekzalen en stonden in hun recht omdat de geluidsnorm werd overschreden. Door het aanbod van de universiteit aan te nemen, hoeft de universiteit geen dure geluidswerende aanpassing aan te brengen. “Deze oplossing is de goedkoopste”, zei directeur Marieke van Merriënboer gisteren al op DUB.

In de Telegraaf zeggen de bewoners met gemengde gevoelens te vertrekken. “Dit was de beste optie voor beiden, maar we hebben ons huis wel erg mooi opgeknapt. We nemen nu een nieuwe stap, eerder dan we zelf hadden verwacht. Maar woongenot gaat boven alles”, zegt bewoner Bas Dijkgraaf in de Telegraaf.

Zij blijven tot december in de oude conciërgewoning wonen. Wat er daarna met het pand gebeurt is nog niet duidelijk.