Universiteiten van Boston dicht na terrorismedreiging

De Amerikaanse FBI sloot vannacht de vier universiteiten in Boston tijdens een klopjacht op verdachten van de bomaanslag. De achtervolging begon op het prestigieuze Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Volgens Amerikaanse media werd een politieman op de campus doodgeschoten, nadat hij was opgeroepen vanwege een ‘ordeverstoring’. Vervolgens zouden de verdachten zijn auto hebben gestolen, een winkel hebben overvallen en vervolgens een nieuwe auto hebben gekaapt. Al rijdend zouden de twee mannen hebben geschoten en met explosieven gegooid.

Na de achtervolging werd één van de mannen in een voorstad van Boston neergeschoten en gearresteerd. Hij overleed later aan zijn verwondingen en zou een bomgordel hebben gedragen. De tweede man is nog op de vlucht.

Ondertussen sloot de politie om veiligheidsredenen niet alleen de campus van het MIT, maar ook die van Harvard University en Boston University, meldt NBC News. Emerson University droeg studenten op binnen te blijven. Alle inwoners van het stadje Watertown, een voorstad van Boston, mogen hun huis niet uit, omdat er mogelijk onontplofte explosieven op straat liggen.

De vier universiteiten liggen vlakbij Boston, waar maandag aan de finish van de marathon een dubbele bomaanslag werd gepleegd die aan drie mensen het leven kostte. Er vielen bijna 180 gewonden. Wat de verdachten op het MIT deden, is nog niet duidelijk.